[LiSA-Devel] Fwd: LISA. Proiect vara. Adrian Nistor

Octavian Purdila tavi at cs.pub.ro
Thu Aug 17 20:58:33 EEST 2006

Subject: LISA. Proiect vara. Adrian Nistor
Date: Wednesday 16 August 2006 22:43
From: adrian nistor <adi.nistor at yahoo.com>
To: tavi at cs.pub.ro

Buna seara.

Am terminat de lucrat la proiect.

Cum arata:
*doua module kernel;
*modulul switch poate fi folosit si singur
[[[daca nu e nevoie de Link Aggregation]]]
*pentru Link Aggregation se insereaza si modulul lacp
*lacp-ul :
-nu poate fi folosit de altcineva decat de LISA
-agregatorii exista, sunt folositi si configurati
	numai in switch
-per total pare o facilitate a switchului

Am modificat: sockios.h
-struct net_device are campurile:
	sw_port : adaugat de LISA
	lac_port: adaugat acum de LAC

Nu am modificat:  dev.c socket.c sockios.h if.h
-[[[care erau modificate de LAC]]]

Am testat combinatiile:
-cu/fara LAC inclus; [[[ca sa nu incarce switchul
	cu elemente inutile daca nu e nevoie]]]
-cu/fara vlan-uri
-cu/fara trunking
      [[[legatura trunk fiind cea agregata]]]

La cu trunking:
-am testat doar comunicarea in aclasi vlan
      [[[prin trunk]]]
-nu am reusit sa testez si rutarea intervlan;

Asta pentru ca nici la LISA initiala nu am resit sa
configurez corect pentru a ruta intervlan la trunking.
Am verificat cu tcpdump si stiu unde se intrerupe
comunicarea, dar nu imi dau seama cum trebuie

configurate switchurile.

Cred totusi ca functioneaza corect. Cred asta pentru
ca:
-daca ar fi vre-o problema in cazul specific al
trunkingului, ar apare si la comunicarea in interiorul
aceluiasi vlan [[[prin trunk]]]
-daca ar fi vre-o problema la rutare, ar apare si la
comunicarea intervlan fara trunk.
-cred ca am adaptat destul de sigur LAC-ul la LISA,
si rutarea intervlan cu trunking nu ar trebui sa aduca

cazuri/conditii noi/speciale.

Am mai testat pentru o utilizare haotica/agresiva a
interfetei [[[care nu urmeaza pasii logici ai unei
configurarii]]]. Desi bineinteles probabil nu am
acoperit toate cazurile posibile, cred ca modulele
sunt destul de sigure [[[nu se crashuiesc]]].

In surse am comentat cu //ADI locurile unde am facut
modificarile cele mai importante. Am facut asta
pentru cazul in care vreti sa va uitati pe
implementare. Nu am reusit tot timpul sa marchez unde
am modificat/adaugat/sters; dar cand am modificat
ceva important[[[care ar putea cauza probleme]]]
l-am marcat cu siguranta.

Daca aveti sau daca Radu Rendec are timp, poate ar fi
mai sigur sa il testati si dumneavoasta. Eu il testez
de luni, dar in cazul utilizarii fortate a interfetei
nu cred ca poate fi asa ceva ca "destul". Nu e
neaparat vorba de testat efectiv de buguri; cred insa
ca sugestii despre functionare/utilizare/generale ar
fi utile.

Mai jos sunt configuratiile clasice pentru care l-am
testat.

1)C--SW==C

2)Cvlan1--SW==Cvlan2

3)Cvlan1--SW==SW--Cvlan1

--  legatura simpla
==  legatura agregata din doua fire
C   calculator
SW  switch
CvlanX	calculator in vlanX

1)switch simplu, fara vlanuri
2)calculatoarele in vlanuri diferite
3)Calculatoare in acelasi vlan, dar
cu legatura dintre SWitchuri in trunk;

Am testat pe masini virtuale. O masina virtuala paote
avea maxim 3 interfete ethernet.

Daca credeti ca:
-ar trebui sa modific/adaug ceva
-sa il testez pentru alte configuratii
-are buguri
-orice altceva
spuneti-mi.

Astept un raspuns din partea dumneavoasta,

Adrian Nistor
342C3