[LiSA-Devel] Istorie LiSA

Radu Rendec radu.rendec at ines.ro
Wed May 6 13:59:32 EEST 2009

On Wed, 2009-05-06 at 13:11 +0300, Faur Andrei wrote:
> Pentru sesiunea de comunicari stiintifice din perioada urmatoare, incerc sa
> scriu o lucrare/prezentare despre implementarea RSTP in LiSA si am
> nevoie de putin
> ajutor. Mai bine zis, vreau sa introduc si un paragraf despre cum si cand a
> inceput proiectul (LiSA), ce se dorea (initial) de la proiect,
> persoanele implicate
> etc. . Orice detalii de acest gen mi-ar fi de ajutor.

O parte din informatii se gasesc pe site in sectiunea de "News". Cateva
detalii pe care cred ca nu le gasesti pe site:

* proiectul a fost pornit de Ionut si de mine; ideea initiala a aparut
undeva prin vara lui 2004 si era de a realiza un firmware capabil sa
ruleze pe o arhitectura x86 si sa faca switching in software, folosind
placi de retea obisnuite. Tot atunci am discutat cu Octavian Purdila sa
ne coordoneze proiectul.
* lucrul efectiv a inceput in toamna lui 2004, cand am incercat sa
construim un emulator de (bios) flash, astfel incat sa putem sa scriem
partea de bios pentru firmware-ul nostru; scopul era sa putem reprograma
flash-ul fara sa-l scoatem din soclul de pe placa, sa-l punem in
programator si sa-l punem la loc. Device-ul respectiv avea un conector
care se punea pe placa de test in locul flash-ului, un soclu de flash si
o interfata LPT pentru programarea flash-ului.
* pana la inceputul lui 2005 am reusit sa citim si sa scriem flash-ul,
dar nu am reusit sa-l si emulam (adica sa facem placa de teste sa creada
ca flash-ul e conectat direct in ea); ne-am dat seama ca oricum e foarte
complicat sa scriem totul de la 0 si ca am depasi orice termen; ne-am
hotarat atunci sa folosim un linux standard, in care sa adaugam un
modul. De aici incolo se gasesc pe site la news restul de detalii.

Restul de proiecte bazate pe LiSA au fost:

* in 2006, ca proiect de diploma: STP/VTP; il gasesti pe site, la
sectiunea "subprojects", impreuna cu alte detalii;

* in 2006, ca proiect "de vara" la PSO: LACP in LiSA, bazat pe un
proiect mai vechi (tot din UPB/Automatica) de agregare de legaturi in
linux; proiectul a fost realizat de Adrian Nistor - cred ca mai gasesti
in arhiva listei lisa-devel niste mailuri de-ale lui

Daca mai ai nevoie de alte informatii, da-mi de stire. Bafta la sesiunea
de comunicari! Apropos, cand este? Nu promit nimic, dar poate imi rup
doua ore sa dau pe-acolo.

Radu R.