[LiSA-Devel] Intrebari

Nicu Ioan Petru-B06965 ionut.nicu at freescale.com
Mon Apr 13 11:41:02 EEST 2009

Salut,

Daca testezi cu userspace/test/test_sock.c, codul relevant este:

	/* Test sendmsg() */
	memset(buf, 0, sizeof(buf));
	for (i=0; i<sizeof(buf); i++)
		buf[i] = i;
	if (send(fd, buf, sizeof(buf), 0) < 0)
		perror("send");

Socketii de tip PF_SWITCH sunt f. asemanatori cu PF_PACKET.

Dupa cum vezi frame-ul trimis este [ 00 01 02 03 ... ], de unde si
adresele de MAC pe care le vezi (BTW MAC-ul destinatie nu ar tb
sa inceapa cu 0x00?).

> 2. Care sunt conditiile in care un frame este trimis catre
> layerul superior?
> Mai exact, unde in cod se face aceasta transmitere.

Daca te referi la filtrarea pe partea de receive (pentru frame-uri CDP,
VTP etc ...) vezi functia sw_socket_filter din net/switch/sw_socket.c.

Aici va trebui sa-ti faci si tu hook-ul de filtrare pentru STP.

> 3. Zicea Razvan ca ar fi totusi o idee buna sa avem si o
> configuratie de masini virtuale functionala, nu neaparat
> pentru acum (deoarece sistemul de test este gata) cat pentru
> anii urmatori cand s-ar putea sa nu fie lucrurile puse la
> punct. In ce fel s-ar putea face aceasta configuratie, care
> ar fi cele mai bune solutii? Razvan a gasit asta si se
> intreba daca ar fi o idee buna:
> http://blog.cynapses.org/2007/07/12/qemu-kvm-internal-network-setup/

Hmmm, e o idee f. buna, mai ales ca din cate stiu eu KVM-ul e in
mainstream
(toretic ar merge fara nici un patch).

Daca faceti ceva pls add pe wiki :-)

> 4. Inca nu am primit acces la masina de test.

Radu?

Ionut.