[LiSA-Devel] Compile/Install LiSA

Ionut Nicu ionut.nicu at ines.ro
Sat Mar 14 19:12:52 EET 2009

Salut,

On Sat, 2009-03-14 at 07:09 -0700, Faur Andrei wrote:
> Incerc de cateva zile sa pun kernelul cu suport de LiSA pe o masina virtuala.
> Am incercat pe masinile virtuale de SO/PSO insa in ambele imi apare urmatoarea
> eroare la bootare :
>
> VFS: Cannot open root device "hda1" or unknown-block(0,0)
> Please append a correct "root=" boot option; here are the available partitions:
> Kernel panic - not syncing: VFS: Unable to mount root fs on unknown-block(0,0).

Mesajul asta in mod normal apare atunci cand nu ti-ai compilat corect
kernel-ul. De exemplu nu ai compilate built-in anumite optiuni esentiale
in kernel-ul tau cum ar fi: driver-ul de filesystem (ext3, reiser sau ce
ai tu acolo), driver-ul pentru controllerul scsi sau ide, etc...

Banuiesc ca pentru vm-urile de so/pso ti s-au dat niste config-uri de
kernel valide. In cazul asta iti recomand sa incerci ceva de genul:

cp config-vm-valid lisa-kernel-dir
cd lisa-kernel-dir
make oldconfig
make menuconfig (aici selectezi lisa ca modul)
make

> Deja am pierdut prea mult timp incercand sa imi configurez mediul de lucru, si
> devine frustrant. Trebuie sa configurez cu ceva optiune speciala kernelul ca sa
> mearga?
>
> Daca aveti o masina virtuala cu tot ce ii trebuie si e functionala, o puteti pune
> la dispozitie? (prin ftp, torrent etc.).

Eu unul nu am asa ceva. Btw, de ce vrei sa rulezi lisa in vm si nu
direct pe un alt calc (unul mai vechi, pe care nu-l folosesti) in care
pui cateva placi de retea?

Bafta,
Ionut.