[LiSA-Devel] Topologie playground

Radu Rendec radu.rendec at ines.ro
Sun May 3 22:42:07 EEST 2009

On Sun, 2009-05-03 at 16:38 +0300, Constantin Blanariu wrote:
> Nu prea imi dau seama, folosind topologia actuala, cum s-ar putea
> testa capabilitatile de
> switching ale modulului. Ar trebui sa fie doua statii/interfete de
> nivel 3, in aceeasi retea IP,
> legate, de exemplu, una la SW1 si una la SW3.

Depinde ce anume vrei sa testezi. Momentan se poate face o bucla avand
in vedere ca masina de teste are 4 interfete conectate: o interfata
folosita pentru generare de pachete, doua pentru switching si una pentru
analiza pachetelor (desi asta se poate face si cu tcpdump direct pe
interfetele de iesire din switch - pachetele pe care le prinde tcpdump
sigur vor fi trimise fizic pe interfata).

Exemplu de topologie:

* eth1 - generare de pachete
* sw1 configurat cu fa0/8 si fa0/9 in acelasi vlan => pachetele se
intorc prin eth3
* LiSA configurat intre eth3 si eth2 => pachetele ajung in sw2
* sw2 fa0/8 si fa0/3 in acelasi vlan => pachetele ajung in sw3
* sw3 fa0/2 si fa0/8 in acelasi vlan => pachetele se intorc in eth4

Dupa ideea asta schema poate fi adaptata in functie de necesitati. Ce
anume vrei sa testezi?

Radu R.