[LiSA-Devel] Hello world :)

Radu Rendec radu.rendec at ines.ro
Fri Apr 10 14:45:07 EEST 2009

Salut,

In primul rand scuze pentru intarzierea cu care vine acest raspuns. Am
incercat impreuna cu Ionut Nicu sa clarificam cateva aspecte inainte sa
raspundem.

Exista deja un proiect LiSA pentru agregarea de legaturi, dar nu a fost
inclus in tree-ul oficial. Detaliile vin in continuare:

* proiectul a fost realizat de Adrian Nistor in vara lui 2006 (vezi
http://lisa.ines.ro/pipermail/lisa-devel/2006-August/000001.html pentru
mai multe detalii);
* din pacate Ionut si cu mine nu am apucat sa facem teste la momentul
respectiv si proiectul a cam ramas "uitat";
* in LiSA au aparut intre timp alte modificari, asa ca proiectul ar
trebui "adus la zi"; in acest sens:
        * Ionut a reusit sa porteze modulele de kernel pe 2.6.25 (cel
        mai nou pentru care avem patch de LiSA) - modulele acum se
        compileaza si se incarca fara erori;
        * protocolul LACP pare sa fie implementat exclusiv in kernel; ar
        trebui migrat spre userspace si folosit mecanismul LiSA pentru
        trimiterea de pachete in userspace;
        * implementarea efectiva a agregarii foloseste un proiect mai
        vechi (tot de la UPB), desi in kernel exista de mult timp suport
        pentru agregare (modulul bond); nu-mi e clar daca exista vreun
        avantaj in a folosi o implementare diferita de cea traditionala
        din kernel.
        * partea de cli din LiSA a fost complet rescrisa, deci vechile
        module nu sunt compatibile cu cli-ul actual; modificarile facute
        in cli pentru proiectul respectiv ar trebui portate.

Eu consider ca este suficient de mult de lucru pentru a "readuce la
viata" proiectul. Ramane totusi LA LATITUDINEA COORDONATORILOR sa decida
daca ceea ce vrei sa faci poate constitui un proiect de diploma in
conditiile date - Razvan R, Razvan D, Mircea, asteptam un raspuns de la
unul din voi in acest sens.

Daca totusi esti hotarat sa faci un proiect bazat pe LiSA, indiferent
daca va fi etherchannel sau altceva, ar trebui sa incepi prin a te
familiariza cu ce e deja acolo, a compila si testa LiSA etc. Astfel
castigi timp pana se clarifica situatia proiectului de etherchannel.

Radu Rendec