[LiSA-Devel] Compile/Install LiSA

Radu Rendec radu.rendec at ines.ro
Mon Mar 16 11:54:52 EET 2009

On Sat, 2009-03-14 at 20:12 +0200, Ionut Nicu wrote:

> Hmm, nu stiu care e setup-ul de vm de la pso. Folosesti initrd?
> Problema ta e oarecum generica, nu e legata musai de lisa. Orice alt
> kernel compilat de tine din surse ai reusit sa-l bootezi acolo?

Si eu zic ca nu e o problema legata de LiSA - in fond patch-ul nu
modifica nimic in partea de block devices. Ceea ce zice Ionut are sens:
un kernel vanilla merge in aceeasi configuratie?

Apropos, ce sistem de virtualizare folosesti? In general e nevoie de un
driver pentru "hard disc-ul virtual", care sa fie ori in initrd ori
builtin.

Chiar daca sistemul de virtualizare emuleaza ide generic, de pe la
2.6.20 incoace se face emulare de scsi inclusiv pentru ide, deci ar
trebui sa-l vezi mai degraba ca sda1 decat hda1.

Ai putea folosi si xen pentru testare - macar aici am eu ceva experienta
si as putea sa te ajut la setup/debugging. Singura problema ar fi ca
(cel putin la prima vedere) e destul de limitativ ca topologie: nu ai
decat un link virtual intre fiecare masina virtuala si masina gazda,
ceea ce inseamna printre altele ca nu prea poti crea bucle (destul de
important pentru stp ;)

O alta problema este ca (cel putin acum cateva luni cand verificasem
ultima oara) cea mai noua versiune de kernel care suporta dom0 (gazda)
pentru care au portat xen este 2.6.21.

> Pentru testare eu ma gandeam mai degraba la un setup in care pui masina
> ta care ruleaza LiSA cu daemon-ul tau de stp intr-o retea de switch-uri
> Cisco...

Si eu as fi mai fericit daca ai face testele (si) pe Cisco, pentru a
putea fi siguri ca avem interoperabilitate. Exista la iNES o masina pe
care se pot face teste de LiSA. Avantajul este ca are ip kvm, deci poti
vedea remote "ecranul" / o poti reseta chiar daca se blocheaza complet
etc.

Am sa ma interesez in ce masura pot sa fac rost (macar temporar) de 2-3
switch-uri Cisco pe care sa le conectez cu masina respectiva.

Foarte important: ce anume vei implementa (care din familia de
protocoale stp)? Ar trebui sa gasesc niste switch-uri Cisco care sa
implementeze protocolul respectiv.

Radu