[Team2013] lisa multi-engine arch & modificari de acces la interfete in API si CLI

Ion Dumitrache ion.dumitrache at ines.ro
Mon Jun 10 13:41:33 EEST 2013

Salut,

Am atasat schema preliminara cu arhitectura multi-engine, din ce mi-a
povestit Radu ca a discutat in intalnirea de vineri cu Mihaela si Claudiu.
Ar fi util sa fie trecute minutele ei la Meetings, ca si cele de pana acum.

Radu nu poate ajunge azi la intalnire.

Problema accesului la porturi/interfete unui switch hardware, este
ca in API-ul curent (si in special codul de CLI), ifindex se refera
intotdeauna la id-ul unui net device in Linux (in ordinea in care sunt
inregistrate in kernel, etc).

Mai mult decat atat, din ce am vazut in cod, in CLI, 'interface Ethernet
X' este echivalent/translatat cu 'interface netdev ethX'.

Problema in implementarea OpenWRT, este ca, pt. a mentine echivalenta cu
Cisco IOS, trebuie sa apelez portul/interfata cu 2 parametrii:
 - primul fiind id-ul switch-ului hardware (i.e. modulul hw de switching
dintr-un switch/router real Cisco),
 - e urmat de '/' si al 2-lea parametru, nr. portului din acel switch.

Exemple:

Lisa OpenWRT:
1) interface Ethernet 0/0
 - hw switch id 0,  portul 0
 - la modulul kernel swconfig, se pot inregistra driver-e pt. mai multe
switch-uri hw (i.e. RouterStation Pro, are 2 switch-uri de 5 porturi)

Cisco IOS
2) interface Fast Ethernet 0/1
 - switch Cisco cu un singur backplane (0), portul 1 (Fa0/1)

Din ce am inteles, modul de accesare a unei interfete functie de backend
va fi ceva de genul urmator:

interface Ethernet X/Y : [Ethernet Y]X
  adica portul Y din switch-ul expus de backend-u X.

Pana atunci, lisa_multie-ngine va fi un branch separat.

Eu voi lucra in baza presupunerii ca ifindex va fi id-ul portului din sw
hw openwrt, si se pare ca nu o sa mai apuc sa modific CLI-ul, pana la
predarea lucrarii.
Acesta va trebui oricum modificat in multe locuri pentru implementarea
multi-engine.

Ionut,

--
Ion Dumitrache